Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Citypaketet ökar frekvensen

Publicerad: 11 September 2009, 10:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Citypaketet erbjuder från och med måndag 14 september kunderna en ökad frekvens. Sex helsidor kan fås för enbart 1.650.000 kronor netto. Bruttopriset ligger på hela 3.763.764 kronor.


Citypaketets standarderbjudanden är tre införanden, men nu går det även att köpa fem eller sex införanden som ett paket. Kontaktkostnaden för tre helsidor ligger på 25 öre. För sex helsidor hamnar kontaktkostnaden nu på 15 öre.

– Kunderna vill gå med en högre frekvens, men ska man köpa mer än tre införanden så drar budgeten iväg. I dag när annonsörerna har kapade budgetar och är mer försiktiga så köper man inte det. Nu ger vi kunderna möjlighet att utnyttja oss som ett frekvensmedium, säger Dan Morén, vd på Citypaketet.

Frekvenspaketeringen ska erbjudas på fyra format; helsidor, halvsidor, A4 och modul 38 –  alla i A-delen. Annonserna ska vara införda under fyra veckor.

Trots det låga priset ser inte Dan Morén erbjudandet som en prissänkning.

– Om vi säljer tre helsidor i dag så får vi in ungefär 1,4 miljoner kronor. Säljer vi sex så får vi in drygt 1,6 miljoner kronor under samma period, så vi får högre intäkter och kan ge kunderna ett bättre erbjudande.

Citypaketet hade i senaste Orvesto Konsument en räckvidd på 2.302.000 läsare vid tre införanden.

Prisexempel

Super Femman Fem helsidor. Bruttopris, 3.136.470:-. Nettopris 1.550.000:-. 17 öre kontakten.

Super Sexan Sex helsidor.  Bruttopris 3.763.764:-. Nettopris 1.650.000:-. 15 öre kontakten.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.