Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Citypaketet lanserar effektindex

Publicerad: 21 Mars 2012, 07:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Citypaketet tar sina kampanjmätningar steget vidare och låter annonsörerna mäta sina kampanjer mot konkurrenterna.


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Citypaketet erbjuder redan sina kunder, genom ett samarbete med RAM, kampanjmätningar. Med all den information som samlats i databasen har företaget nu utvecklat ett index, bestående av parametrarna ”Skapa action” och ”Bygga varumärke”.

– De två parametrarna utgörs i sin tur av flera andra underliggande parametrar och med hjälp av vårt index kan vi ge annonsörerna ett kvitto på hur de har presterat i förhållande till resten av branschen, säger Mikael Larsson, försäljningschef på Citypaketet.

Vad Citypaketet har gjort, i samarbete med RAM och Indikat, är att gå igenom alla annonser i databasen för att finna de gemensamma parametrar som antingen ger action, alltså uppmanar till köp eller handling, eller bygger annonsörens varumärke.

– Det har varit ett digert arbete eftersom sambanden som ger action och varumärkesbyggnad skiljer sig väldigt mycket mellan olika branscher.

Han fortsätter:

– Men nu är vi glada att kunna ge kunderna den här fördjupade analysen och kunna säga att de med sitt index på 125 har presterat 25 procent bättre än andra branschaktörer. Eller, om det omvända förhållandet råder, kunna berätta varför annonserna inte fått den avsedda effekten.

Citypaketet lanserar sitt effektindex den 26 mars och alla kunder som köper en kampanj med minst tre införanden från halvsida och uppåt får automatiskt del av effektindexet.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Citypaketet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.