Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Chris shoppar på 7-eleven i Aftonbladet – marknadschefen jublar

Publicerad: 7 Juni 2013, 07:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:43

Seven Eleven och reklamkonceptet "I Nöd och Lust" fick oväntad exponering i gårdagens Aftonbladet.


Ämnen i artikeln:

7-ElevenSvensson

För bra för att vara sant. Så reagerade 7-elevens marknadschef Richard Forsshell när han fick höra om uppslaget på sidan elva i Aftonbladet.

– Det var helt fantastiskt, säger Richard Forsshell till Dagens Media.

På bilden ses prinsessan Madeleines fästman Chris O'Neill bära på en påse från 7-eleven. På bilden syns också en stor bild med 7-elevens ett år gamla slogan "I Nöd och Lust".

– Jag är nere i Österrike och väntar på Zlatan men en av våra distriktschefer såg det här och skickade ett MMS till mig. Det är ju helt otroligt, säger Richard Forshell och fortsätter:

– Vi vill så klart vara med och gratulera brudparet och det här är det bästa sättet att göra det på. En sådan här sak händer inte direkt jätteofta när man är marknadschef. Nu kunde vi verkligen rida på kommunikationen.

Richard Forshell beskriver händelsen som en riktig "jackpot".

– Framför allt betyder det mycket internt för vår kedja. Och en helsida i Aftonbladet är ju alltid en helsida i Aftonbladet.

Reklamkonceptet "I Nöd och Lust" skapades av reklambyrån Svensson och har använts av 7-eleven i runt ett år. I våras rullade också kedjan ut sin första reklamfilm någonsin.

– Än så länge är vi nöjda med konceptet. Det har gett oss en anledning att prata runt rollen vi faktiskt har i kundernas vardag. Vi satte huvudet lite på spiken med konceptet och i mätningar ser vi också att kunderna börjat uppfatta våra mjuka värden. Det är också mycket tack vare att vi gick i tv.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

7-ElevenSvensson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.