Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Chefskarusell på Aftonbladet

Publicerad: 22 Mars 2011, 11:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Kommunikationschefen Nils Franchell befordras till projektchef på feature. Samtidigt blir Fredrik Lindén ny informationschef och Pär Anderson ny reklamchef.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Nils Franchell har varit på Aftonbladet i 23 år och bland annat varit nattchef, biträdande redaktionschef och projektchef men har sedan 2009 varit kommunikationschef.

– Nils Franchell är en av våra mest erfarna journalister och arbetsledare med en ovanligt god känsla för våra målgrupper och produktutveckling. Det är exakt den typen av kompetens redaktionen behöver nu för ett antal spännande projekt, säger Jan Helin, Aftonbladets chefredaktör i ett pressmeddelande.

Ny informationschef blir Fredrik Lindén, som arbetat på Aftonbladet i nio år på olika redaktionella chefsposter. Han har också varit ordförande för journalisternas fackklubb men kommer senast från rollen som programchef på Aftonbladet TV.

Samtidigt blir Pär Anderson, som de senaste två åren varit ansvarig för Brand Extension på Sportbladet, ny reklamchef.

– Vi passar nu på att stärka vår organisation på kommunikationsområdet genom att skapa två skilda funktioner för information och reklam. Fredrik Lindén kommer att ansvara för intern och extern information och Pär Andersson för våra reklamköp och stora events, säger Anna Settman, Aftonbladets vd i ett pressmeddelande.

Samtliga tjänster ska tillträdas inom kort.

Som dagensmedia.se tidigare berättat har det skett flera förändringar på Aftonbladets ledningsnivå i år. Bland annat har Magnus Ringman blivit administrativ redaktionschef medan Sofia Olsson-Olsén blivit hr-chef, med övergripande ansvar för tidningens samtliga yrkesgrupper.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.