Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Carolina Neurath och SvD gör tv-serie – ihop med Volvo Car Sverige

I Carolina Neuraths och SvD:s nya tv-program ”Neuraths toppmöte” ska den prisbelönta reportern träffa näringslivets toppchefer i deras egna miljöer.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 03 Juni 2015, 09:17
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:59

Ämnen i artikeln:

Volvo CarsSvD

Först ut är finansmannen Christer Gardell, som bland annat intervjuas på tennisbanan.

Frågorna kretsar kring riskerna för en ny börskrasch och Gardells syn på feminismen.

– Hur maktens män ser på feminism och jämställdhet är det alltid intressant att fråga om, säger Carolina Neurath i ett pressmeddelande.

Avsnitten är tio minuter långa. Programserien produceras av Chimney och sponsras av Volvo Car Sverige.

– Det bygger på att varumärkena SvD och Volvo Cars står för svensk kvalitet och nytänkande. Både mediesektorn och motorindustrin är mitt uppe i en digital förändring där allt mer innehåll och fler tjänster blir digitala. Rörlig bild är det som engagerar människor väldigt mycket. När SvD erbjuder detta var det naturligt för oss att haka på, säger Per Carleö, marknadskommunikationschef på Volvo Car Sverige, i pressmeddelandet.

I nästa avsnitt av "Neuraths toppmöte" ska finansmannen Erik Penser intervjuas.

Ämnen i artikeln:

Volvo CarsSvD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.