Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Carl Gyllfors ska maxa Schibsteds distribution

Publicerad: 27 November 2019, 08:55

”Carl Gyllfors har en gedigen erfarenhet av att leda i stora organisationer och därtill ett unikt kunnande som förhandlare”, säger Schibsteds Sverigechef Raoul Grünthal.

Foto: Marcus Ericsson

Aftonbladets tidigare vd får i uppdrag att optimera Schibsteds tryck- och distributionsstrategi.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSvenska Dagbladet

Carl Gyllfors har en lång bakgrund inom Schibsted då han exempelvis varit finanschef på Svenska Dagbladet och vd på Aftonbladet mellan 2004 och 2009. 

Nu tillträder han rollen som senior vice president special projects inom Schibsted Sverige. I rollen ingår att optimera Schibsteds tryck- och distributionsstrategi. Han kommer även agera senior rådgivare och projektledare kring affärsstrategi kopplat till mediehuset och Schibsteds övriga verksamheter. 

– Carl Gyllfors har en gedigen erfarenhet av att leda i stora organisationer och därtill ett unikt kunnande som förhandlare. Jag är mycket glad att vi nu kan knyta hans kompetens tätare till Schibsted och våra mediehus, säger Schibsteds Sverigechef Raoul Grünthal, i ett pressmeddelande. 

Carl Gyllfors: 

– Jag har jobbat mycket för Schibsted de senaste åren med frågor som berör SvD och Aftonbladet. Branschen är i stor förändring och jag ser fram emot att vara med och skapa förutsättningar för att mediehusen ska stå starka. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.