Gå direkt till textinnehållet

Carin Fredlund slutar på DI

Dagens Industri skrotar reklamuppslaget. Då får Carin Fredlund sluta skriva åt tidningen.

– Sånt här får man räkna med, förändringar görs ju i alla sammanhang, säger Carin Fredlund till dagensmedia.se.

Carin Fredlund har skrivit krönikor på Dagens Industris reklamuppslag sedan januari 2007. Beskedet om att hon måste sluta kom via mejl på fredagsförmiddagen, säger hon.

– Vi ser som alla andra över kostnaderna. Men detta är primärt ingen pengafråga, säger chefredaktören Peter Fellman till dagensmedia.se.

Dagens Industri anlitar även Rolf van den Brink regelbundet för reklambevakningen.

– Han ska fortsätta med det, säger Peter Fellman.

Reklamuppslaget, som gått i tidningen på onsdagar, ska dock försvinna.

– Det är där vi funderar lite. Vi ska sannolikt inte ha kvar våra temafunktioner, de ska istället in i den ordinarie bevakningen. Det finns ingenting som säger att man bara ska skriva om reklam på onsdagar, eller miljö någon annan dag, säger Peter Fellman, som lägger till:

– Vi kommer inte att minska bevakningen av reklam- och marknadsföring.

Martin Schori

Publicerad 2011-10-14 09.26Uppdaterad 2015-12-06 14.54

Dela artikeln: