Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Bubbleroom nådde målet

Publicerad: 3 September 2009, 04:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Svante Tegnérs modemagasin sålde 40.000 ex.


Som Dagensmedia.se tidigare berättat har Svante Tegnér och Hugo Rehnberg lanserat tidningen Bubbleroom Magazine, en modetidning som grundarna beskrivit som en blandning mellan Chic, Cosmopolitan och Sofis Mode.

Tanken med magasinet är att marknadsföra webshoppen med samma namn och stärka relationen med dess målgrupp, kvinnor mellan 18 och 40 år.

Det första numret, med Blondinbella på omslaget, trycktes i 100.000 exemplar.

–Vi har ett långsiktigt upplagemål på kanske 300.000-400.000 exemplar och hoppas på att sälja kanske 40.000 i butik, berättade Svante Tegnér för Dagensmedia.se i maj.

Det målet har nu uppnåtts, enligt ett pressmeddelande från Bubbleroom.

– Tidsams prognos är att vi sålt strax under 40.000 exemplar av första numret vilket är väldigt glädjande, framför allt med tanke på att skickat ut nästan lika många gratis-ex, säger Svante Tegnér.

Priset för ett exemplar i butik är 10 kronor.

Svante Tegnér var en av grundarna till förlaget Lejon Media, nu Perfect Media Group, som ger ut tidningarna Pause och Moore.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.