Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Breakit lanserar ny varumärkesidentitet

Publicerad: 4 november 2022, 06:49

Breakits nya identitet.

Foto: Pressbild

Nyhetssajten Breakit har tagit fram en ny varumärkesidentitet: ”Känns fantastiskt”.

Ämnen i artikeln:

BreakitVarumärkesstrategiToppnyheter förmiddag

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


Breakit har haft svårt att identifiera och visualisera sin varumärkesberättelse. Därför tog de hjälp av varumärkesstudion Bedow för att skapa en ny varumärkesidentitet. Den nya designen utgår ifrån taglinen ”First with the latest for leading changemakers” och nyhetssajten har nu fräschat upp logotyp och layout tillsammans med textsättningen.

– Det känns fantastiskt att få lansera den nya identiteten som så väl låter Breakits personlighet komma fram. Bedow har hjälpt oss ta fram ett tydligt och lekfullt uttryck som vi ser fram emot ska genomsyra Breakits verksamhet framöver, säger Camilla Bergman, vd på Breakit i ett pressmeddelande. 

Den nya identiteten lanserades under hösten och syns på samtliga av Breakits kanaler. 

LÄS OCKSÅ: Breakit lanserar engångsbetalningar 

LÄS OCKSÅ: Breakit ökar omsättningen med 50 procent

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev