Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Bonniers nya säljorganisation klar – rekryterar från Expressen

Publicerad: 17 November 2015, 08:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:21

Bonnier news sales organisation klar – Jenny Rahm från Expressen får helt ny tjänst.


Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Tidigare under hösten stod det klart att Bonnier slår ihop säljorganisationerna för Dagens Nyheter, Dagens Industri och Expressen.

Det var även klart att Expressens annonsdirektör Alexander Lydecker blev ansvarig för delen "Bonnier news sales" som har ansvaret att driva den gemensamma försäljningen, den digitala affärsutvecklingen och Bonnier News programmatiska strategier.

Nu står det även klart hur organisationen kommer att arbeta och en helt ny tjänst har skapats till Jenny Rahm, som just nu är feature-ansvarig på Expressen och som blir Senior Media Manager.

Hon ska i sin roll samordna och utveckla den totala medieaffären för samtliga varumärken.

– Vi är väldigt glada över att Jenny Rahm vill ansluta sig till oss i den nya organisationen. Vårt nya arbetssätt kommer att märkas direkt hos befintliga och nya kunder. Detta i samband med att vi skapar specifika kundteam med uppgift att skapa kreativa och fungerande annonskoncept som ger effekt kommer det att bli toppen, säger Alexander Lydecker till Dagens Media.

Totalt kommer 42 medarbetare att arbeta inom Bonnier News Sales och den nya organisationen gäller fullt ut från och med den 1 januari 2016.

Enligt Alexander Lydecker är dock inte alla platser tillsatta ännu.

LÄS OCKSÅ: 

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.