Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Bonnier News utses till ”Årets Media”

Publicerad: 18 Oktober 2019, 06:47

Bonnier News CCO Alexander Lydecker.

Bonnier News kammar hem vinst i tävlingen Sveriges Bästa Marknadschefer. ”Innovativa med nya smarta lösningar”, löd juryns motivering.


Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Den 17 oktober gick tävlingen ”Sveriges Bästa Marknadschef” av stapeln, som varje år arrangeras av tidningen Resumé. 

I år utsågs för första gången Bonnier News till ”Årets Media”, när de drygt hundra nominerade marknadscheferna röstade fram mediehuset till årets främsta annonsmedie för svenska annonsörer. 

Juryns motivering löd: 

”Ett proffsigt och engagerat team som håller vad de lovar i kombination med smart användning av data och lokalt media. Bonnier News är inte bara innovativa utan också bra på att lyssna på kunden och genomföra nya och smarta lösningar”.

Bonnier News CCO Alexander Lydecker kommenterar utmärkelsen i ett mejl:

”Jag är otroligt stolt över priset, som är ett bevis på det hårda arbete som både våra kommersiella, tekniska och redaktionella organisationer bidrar med. 2019 är ett utmanande år på den svenska annonsmarknaden och under dessa tider gör det mig extra stolt att vi får ett bevis på styrkan i vårt ekosystems breda utbud av premiumprodukter, och att vi framgångsrikt uppfyller våra annons kunders höga krav på samarbete och effekt”.

Bland tidigare års vinnare i kategorin ”Årets Media” återfinns bland andra TV4, Google/Youtube och Schibsted.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.