Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Bonnier News Sales vill skapa branschens enklaste köpprocess

Publicerad: 2 April 2019, 14:05

Annonschefen Paul Brandenfeldt ser den nya satsningen som enkel och effektiv.

Foto: Janne Naess

Med Bonnier News Sales nya organisationsmodell vill man göra köpprocessen enkel och effektiv. Inspiration har tagits från Google: ”Vi har anpassat en filosofi till att passa våra kunders verklighet.”


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsGoogle

Med den nya organisationsmodellen följer något som kallas ”one stop shop”. Det möjliggör att handla allt man behöver från ett och samma ställe, vilket i det här fallet betyder att mediebyrån kan vända sig till en person för sina behov av specialistkompetens. 

– Vi har anpassat en filosofi till att passa våra kunders verklighet. Där har vi tagit inspiration från Google som arbetar med agency lead och client managers, vilket vi nu också kommer att göra. En agency lead ska säkerställa mediebyråns behov av vår kompetens. Client managers ska ta hand om de enskilda kunderna på mediebyrån. Den lösningen ser vi som enkel, effektiv och leder till snabb återkoppling, säger Paul Brandenfeldt, annonschef på Bonnier News Sales. 

Tror ni på ökade annonsintäkter med denna förändring?

– Vi vill effektivisera arbetet med mediebyråerna. Göra det enkelt för dem att köpa från oss. Om det leder till ökade annonsintäkter betyder det att kundernas behov tillfredsställs bäst av oss i förhållande till våra konkurrenter.

Innebär omorganisationen någon slags personalförändring?

– Vi minskar inte i personalstyrkan. Vi ökar kompetensen eftersom vissa anställda har blivit agency leads och får ett större ansvar för hela Bonnier News Sales. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsGoogle

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev