Dagspress
Bonnier News lanserar nytt räckviddspaket
Publicerad: 3 maj 2023, 10:59
Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör Bonnier News.
Foto: Bonnier News
Enkel och relevant paketering ska skapa hög räckvidd åt annonsörer under en sjudagarsperiod. Det är tanken när Bonnier lanserar ett nytt räckviddspaket: ”Paketet ger hög räckvidd över hela landet”
Den nya annonslösningen är tänkt att ge varumärken stor räckvidd med kort framförhållning. Under sju dagar ska det nya räckvpddspaketet nå minst 65 procent i målgruppen A25-64 år, förklarar Bonnier News i ett pressmeddelande.
– Vi har tagit fram ett relevant paket som marknaden enkelt kan jämföra med andra medier och förhoppningsvis också se storheten i, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News.
LÄS OCKSÅ: Bonniers tidskriftsresa – guldåldern, felbesluten och prenumerationshaveriet
Han menar att paketet kommer att vara ett attraktivt alternativ som ger synlighet i display, tv och print.
– Bonnier News nyhets- och lifestyle-medier finns nära människor var de än befinner sig – via mobilen, paddan, datorn eller våra tidningar. Paketet ger hög räckvidd över hela landet och bra frekvens på kort tid. Vi tror att det här är ett oerhört starkt och konkurrenskraftigt alternativ för annonsörer som både vill skapa snabb försäljning och öka varumärkeskännedom över hela landet. För oss är det viktigt att visa marknaden att det finns andra starka alternativ när de gamla beprövade kanalerna inte alltid räcker till, säger Paul Brandenfeldt.