Dagspress
Bonnier News, Aftonbladet, NTM och NWT – så slår inflationen mot mediehusen
Publicerad: 18 augusti 2022, 07:16
”Den europeiska efterfrågan kan leda till en ny prischock för svenska medier efter årsskiftet”, säger TU:s vd Johan Taubert om papperspriserna. Foto: Per Mikaelsson/Bonnier News/NTM/Peter Oberg/NWT/Janne Næss/JLGutierrez/Getty Images
Den höga inflationen slår mot annonsintäkterna, men kan driva på transformationen. Det tror mediecheferna, som har mer att frukta av avtalsrörelsen som nu drar i gång.
Ämnen i artikeln:
Toppnyheter förmiddagAftonbladetNTMJohan TaubertBonnierBonnier NewsAnders ErikssonTidningsutgivarnaDagspressLH
Leif Holmkvist
TU samlar i dagarna in statistik från medlemsföretagen:
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.