Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Bolaget bakom DN:s strippannons i konkurs

Publicerad: 6 Februari 2020, 07:13

I somras inleddes konkursen mot ett dotterbolag till European Media Partner, som stod bakom strippannonsen i Dagens Nyheter.

Foto: Janne Næss

Dotterbolaget till European Media Partner, som stod bakom förra veckans annonsmiss i Dagens Nyheter, har gått i konkurs.


Ämnen i artikeln:

Dagens Nyheter

Nyligen valde Dagens Nyheters chefredaktör Peter Wolodarski att gå ut och be om ursäkt för en annons som marknadsförde en ”dansk herrklubb”.

Annonsen, som utlovade ”världens bästa dansöser” vilka enligt copyn ”stod redo att ”förnöja kunder, antingen vid den stora scenen eller med en lite mer personlig touch, i något av de privata båsen” publicerades i en annonsbilaga. Bakom reklamen stod det Malmöbaserade bolaget European Media Partner som framför allt sysslar med kundtidningar i dagspress och online.

Nu rapporterar Resumé Insikt i en granskning av 2019 års byråkonkurser att dotterbolaget, European Media Partner Sverige AB, har gått i konkurs.

– Vi tog på oss en för stor kostym, säger vd:n Fredrik Thorsson.

Under 2018 hade European Media Partner 15 miljoner kronor i skulder. Konkursen av dotterbolaget inleddes den 29 juli 2019. Verksamheten i moderbolaget European Media Partner International AB fortsätter dock som vanligt.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Nyheter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.