Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Blir global marknadschef på Metro

Publicerad: 23 september 2010, 05:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Metros marknadsdirektör Christian Quarles tar över hela ansvaret över Metros globala marknadsföring. Uppdraget innebär att han lämnar Metro i Sverige.


Utmämningen är ett led i Metro Internationals strategi att öka sina marknadsföringsaktiviteter globalt. Det skriver Metro i ett pressmeddelande idag.

Christian Quarles har tidigare kombinerat sin roll som marknadsdirektör i Sverige med ansvar för Metros globala marknadsföring, men nu tillträder han en ny tjänst inom koncernen.

Titeln blir Vice president global marketing och huvuduppdraget är att utveckla Metros marknadsföringsstrategi och verka som ett stöd för lokala marknader.

Metro har tidigare berättat att man slutar att jobba med en extern reklambyrå och istället skapa ett eget kreativt team av frilansare.

– En av mina viktigaste uppgifter blir att leda detta team i arbetet att göra Metro till ett globalt premiumvarumärke som är välkänt bland såväl läsare, annonsörer, arbetsgivare och konkurrenter, säger Christian Quarles i pressmeddelandet.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev