Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Bekräftat: D2D läggs ned

Publicerad: 21 november 2011, 07:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

I fredags kunde dagensmedia.se avslöja att annonspaketet D2D läggs ned. Nu bekräftar Metro och Schibsted nedläggningen.


När dagensmedia.se publicerade uppgifterna om att D2D skrotades i fredags var det ingen som ville kommentera dem.

Men klockan 09.00 i dag, måndag, samlade vd:n Magnus Kepinski sin personal på D2D och bekräftade nyheten för de anställda.

Till dagensmedia.se säger Magnus Kepinski:

– Jag tycker personligen att det är lite synd. I har D2D ökar mer än 50 procent jämfört med föregående år. Men Aftonbladet har två paket och det är svårt för dem att kombinera dem båda.

Som dagensmedia.se tidigare har berättat går D2D:s försäljningsdirektör Peter Liedholm till Impact.

De övriga som påverkas av nedläggningen är en försäljningschef, tre säljare och en administratör. Men det är oklart om de kommer att sägas upp.

– Vi för just nu diskussioner med dem om att hitta andra intressanta positioner. De är alla väldigt duktiga och jag hoppas att vi hittar bra lösningar för alla inblandade.

Vad innebär nedläggningen för Metros försäljning?

– Vi kommer att satsa mycket på vår övriga försäljning och vi fortsätter att sälja de andra paketeringarna inom Schibsted, som Trippeln och jobb.

I morse skickade man också ut ett pressmeddelande. I det säger Aftonbladets försäljningsdirektör Anders Berglund:

– Det har varit ett givande samarbete. Men nu känner vi att vi vill återta fullt fokus på kvällstidningssamarbetet inom Impact. Allting har sin tid. Vi har ett antal pågående projekt tillsammans med Metro och hoppas kunna hitta på nya spännande saker tillsammans även i framtiden.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.