Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Balsams klipp – blir försäljningschef

Publicerad: 6 Maj 2011, 11:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Han har jobbat på Dagens Nyheter i sex år – och missat budget bara fyra månader. Nu rekryteras David Balsam till jobbet som försäljningschef på hopslagna Mälardalspaketet och Stockholmspaketet.


Ämnen i artikeln:

MälardalspaketetDNDagens Nyheter

Dagensmedia.se har tidigare berättat om ihopslagningen mellan annonspaketen Mälardalspaketet och Stockholmspaktetet.

Tillsammans kommer de att omsätta nästan 200 miljoner kronor, enligt Matthias Sånemyr, chef för det hopslagna paketet.

Nu står det klart att David Balsam, nu KAM-säljare på DN med ansvar för mode- och inredningskunder, har rekryterats som försäljningschef.

– Det känns fantastiskt. Jag ser en stor möjlighet att utvecklas personligen men även att utveckla paketet och dess medarbetare, säger David Balsam till dagensmedia.se.

Han tillträder sin nya tjänst efter sommaren.

Mälardalspaketet utgörs av Dagens Nyheter, Eskilstuna-Kuriren, Nerikes Allehanda, Upsala Nya Tidning och Västmanlands Läns Tidning. Paketet har en räckvidd på 1 260 000 läsare, enligt Orvesto Konsument 2010.

I Stockholmspaketet ingår Dagens Nyheter, Expressen och Stockholm City, med en räckvidd på 1 225 000 läsare.

Tillsammans har paketen en räckvidd på 72 procent i Mälardalen vid tre införanden, vilket innebär att man når 1,7 miljoner läsare, och 78 procent vid fem införanden.

Läs Dagens Medias stora reportage om mediesäljarna, där David Balsam är en av huvudpersonerna, i DM Plus.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.