Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

B2B-paket tar sig an DI

Publicerad: 23 Augusti 2012, 04:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Mentor Communications har startat annonspaketet My Business, som ska ta avstamp i B2B.


– Idén till My Business är tio år gammal. Det är uppenbart när man tittar på mediekonsumentsidan att där finns det olika framgångsrika paket, men inom B2B finns det inte, utan där har DI har varit helt dominerande, säger Håkan Sandström på Mentor Online, som ligger bakom My Business, till dagensmedia.se.

Enligt Håkan Sandström finns det ett behov av ännu ett paket som tar sig an B2B på samma sätt som DI gör, men säger samtidigt att det krävs en ordentlig organisation i ryggen för att sjösätta ett sådant projekt.

– Det förutsätts att man kan skapa bra utrymme och en bra upplaga, och Mentor har 24 tidningar och en nettoräckvidd som nästan går upp till DI:s, säger han.

Prismässigt kommer My Business ligga något under DI, men enligt Håkan Sandström ska My Business inte ses som en konkurrent till DI.

– Man kan inte säga att vi ska konkurrera med dem, utan vi erbjuder ett alternativ. Man ska ha respekt för DI, de är stora och kunniga, men vi är också stora. Vi tror att många kommer att säga att de breddar och kör My Business också, vi blir ett tillägg, säger han.

Ännu kan Håkan Sandström inte säga exakt hur planerna för My Business kommer att se ut, men han är inte främmande inför att paketet kan komma att inkludera fler titlar.

– Jag var med och startade Rix-media tilsammans med Kenneth Andren. Våra gemensamma tankar var att vi startar med de tidningnar vi har och attraherar andra runt om. Om det blir så med My Business vet jag inte, men jag kan mycket väl tänka mig att vi adderar fler titlar, säger han och fortsätter:

– Vi lär få förfrågningar som är intressanta. Just nu finns det två storheter, DI och My Business och om tre år är vi jättestora.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.