Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Äventyrliga Familjer byter namn

Publicerad: 20 Januari 2011, 10:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Magasinet Äventyrliga Familjer byter namn, nyanställer och satsar på ny design, signerad ad:n Pompe Hedengren.


Äventyr, som tidningen nu mera heter, har getts ut sedan 2004 och utkommer med 6 nummer per år.

Veronica Linarfve blir tidningens nya redaktionschef och hon berättar att det gällde att göra tidningens budskap ännu tydligare.

– När vi pratade om familjer tidigare ville vi inkludera även mor- och farföräldrar. Men jag tror att många tolkade namnet som att vi riktade oss till barnfamiljer och att folk kände att de inte ville hoppa bungyjump när de har ett barn på ryggen, säger Veronica Linarfve.

Förutom att byta namn får tidningen också en ny design, signerad den prisbelönte ad:n Pompe Hedengren.

– Pompe är en av Sveriges absolut bästa och det är inget jag bara säger. Vi är otrolig stolta över att han ville jobba hos oss.

Men designen skall inte bara locka fler läsare utan också fler annonsörer.

– Det vi gör i formen är att gå tillbaka till vår egen stil, med typsnitt och liknande. Att tidningen får en tydligare identitet hoppas vi naturligtvis tilltalar både läsare och annonsörer.

Förutom Pompe Hedengren anställs också en textredigerare och en annonsförsäljare. Tidningen ges ut av elbolaget Kraft & Kultur och har en upplaga på 35 000 exemplar.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.