Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 11 December 2020, 14:11
Johan Lindbladh, kommunikationschef på Schibsted, och Klas Granström, chefredaktör på Expressen.
Det är inte bara Dagens Nyheter som klimatgranskar annonspolicyn. På Schibsted pågår ett liknande arbete – och på Expressen förs, enligt chefredaktören, en ständig diskussion om annonsörernas klimatavtryck.
På Dagens Nyheter pågår en översyn av annonspolicyn. Det är annonsavdelningen och redaktionsledningen som diskuterar hur policyn ser ut ur ett klimatperspektiv.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.