Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Apotek Hjärtat skrotar kundtidning

Publicerad: 18 november 2011, 12:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Apotek Hjärtat renodlar kundkommunikationen och lägger ner tidningen "Länge leve livet" efter ett år.


Ämnen i artikeln:

Apotek Hjärtat

Apotek Hjärtat lägger ner kundtidningen "Länge leve livet" efter fem nummer med en upplaga på omkring 100 0000 exemplar. Det sista numret kommer ut i slutet av november.

"Länge leve livet" har producerats av Erlandsson & Bloom, som står bakom sajten och tidningen Doktorn. Förlaget producerade till en början kundtidningen för Apotek1, som sedermera köptes av Apotek Hjärtat.

– Apotek Hjärtat har i praktiken haft två tidningar - dels en magalog och dels magasinet Länge leve livet som vi har producerat. Det har varit förvirrande och skapat konkurrens om läsarna i butikerna. Nu ska de istället satsa på Magaloggen, säger Johan Bloom, vd för Doktorn.com.

Bodil Eriksson, vice vd på Apotek Hjärtat har tidigare beskrivit för dagensmedia.se att magalogen ska vara ett uppgraderat dr-utskick som utgör basen i bolagets kommunikation.

– Läge leve livet har funkat bra och de verkade nöjda, men strategiskt passade det inte in i deras framtida planer, säger Johan Bloom.

Hur påverkar nedläggningen er?

– Inte så mycket eftersom det har stått för kanske ett par av våra 20 miljoner i omsättning.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Apotek Hjärtat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.