Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Annonsras på 2 miljarder i år – så ser medierna på hösten

Publicerad: 13 Augusti 2020, 05:36
Uppdaterad: 17 Augusti 2020, 05:53

Sanny Ekstrand, Discovery Networks, Marta Tiberg, Clear Channel, Alexander Lydecker, Bonnier News, Joakim Flodin, Schibsted Marketing Services och Malin Häger, TV4 Media.

Återigen visar Mediebyråbarometern dystra siffror över fallande annonsintäkter för medierna. Men nedgången är inte lika omfattande som i våras, vilket får Bonnier News, Schibsted, Discovery, TV4 och Clear Channel att trots allt se positivt på hösten.


Ämnen i artikeln:

TV4Discovery NetworksBonnier NewsClear ChannelSchibstedAlexander LydeckerMalin HägerJoakim Flodin

Hittills i år har drygt 2 miljarder kronor försvunnit från den svenska mediemarknaden – till stor del till följd av coronapandemin – enligt Mediebyråbarometern.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.