Dagspress
Annonsras på 2 miljarder i år – så ser medierna på hösten
Publicerad: 13 augusti 2020, 05:36
Sanny Ekstrand, Discovery Networks, Marta Tiberg, Clear Channel, Alexander Lydecker, Bonnier News, Joakim Flodin, Schibsted Marketing Services och Malin Häger, TV4 Media.
Återigen visar Mediebyråbarometern dystra siffror över fallande annonsintäkter för medierna. Men nedgången är inte lika omfattande som i våras, vilket får Bonnier News, Schibsted, Discovery, TV4 och Clear Channel att trots allt se positivt på hösten.
Ämnen i artikeln:
BonnierBonnier NewsAlexander LydeckerSchibstedJoakim FlodinTV4Malin HägerWarner Bros DiscoveryClear ChannelDagspressHittills i år har drygt 2 miljarder kronor försvunnit från den svenska mediemarknaden – till stor del till följd av coronapandemin – enligt Mediebyråbarometern.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.