Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Annonspaket slås ihop

Publicerad: 28 Mars 2011, 11:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

De två annonspaketen Mälardalspaketet och Stockholmspaketet fusioneras.


Ämnen i artikeln:

Mälardalspaketet

Tillsammans kommer de två att omsätta nästan 200 miljoner kronor, säger Matthias Sånemyr, som blir marknads- och försäljningschef för det ihopslagna paketet.

Mälardalspaketet utgörs av Dagens Nyheter, Eskilstuna-Kuriren, Nerikes Allehanda, Upsala Nya Tidning och Västmanlands Läns Tidning. Paketet har en räckvidd på 1 260 000 läsare, enligt Orvesto Konsument 2010.

I Stockholmspaketet ingår Dagens Nyheter, Expressen och Stockholm City, med en räckvidd på 1 225 000 läsare.

Tillsammans har paketen en räckvidd på 72 procent i Mälardalen vid tre införanden, vilket innebär att man når 1,7 miljoner läsare, och 78 procent vid fem införanden.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mälardalspaketet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.