Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 18 april 2013, 10:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:48
Det blir Aftonbladet som vinner Stora Annonsörpriset – som delas ut av Sveriges Annonsörer.
Syftet med priset är att premiera en person eller en organisation som har gjort en betydelsefull insats för landets annonsörer.
Motiveringen till Aftonbladets vinst lyder:
”I snart 20 år har man varit en av Sveriges mest tongivande och betydelsefulla webbplatser. Via sin pionjäranda har aftonbladet.se i hög grad bidragit till att landets annonsörer numera på ett självklart sätt har möjlighet att via digitala lösningar nå människor på ett effektivt sätt.”
Nominerade var även Berghs School of Communication och Hans Brindfors.
2012: Reklamombudsmannen
2011: Staffan Forsman och Sven-Olof Bodenfors
2010: Nyamko Sabuni
2009: Micael Dahlén
2008: Jonas Birgersson
2007: Pelle Törnberg
2006: Bror Månsson
2005: Birgit Friggebo
2004: Leon Nordin
2003: Jan Stenbeck