Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Annonsdirektören om förändringarna på Expressen

Publicerad: 11 April 2013, 12:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

Flera säljare lämnar Expressen. Nu kommenterar Alexander Lydecker den nya organisationen och säljaren Kristian Greslingaas beslut att lämna.


För en månad sedan kom beskedet om att Bonnier lägger ned sin digitala annonsavdelning Bink där expressen.se hade uppemot tio säljare.

Enligt uppgift till Dagens Media har tre av dem valt att sluta i och med flytten till Expressen.

– Det är en annonsorganisation som gör att vi kan erbjuda helhetslösningar. Man gör inte renodlade print- eller digitalkampanjer i samma utsträckning längre, säger Alexander Lydecker till Dagens Media.  

Enligt honom har den nya organisationen även fördelar för det lokala annonsarbetet vid GT och Kvällsposten och när säljarna utbildas om den digitala förflyttningen.

Flera säljare är dock kritiska till den nya organisationen och har valt att sluta.

– Jag tackade nej till att flytta. Jag såg ingen utmaning i det, säger en av säljarna.

Nyligen berättade Dagens Media även att Expressensäljaren Kristian Greslingaas valt att lämna sitt jobb.

– Det är så klart jättetråkigt när säljare slutar, men det hör till vardagen. Kristian var en jätteduktig medarbetare som har gjort mycket bra insatser för tidningen, säger Alexander Lydecker.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.