Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Anna Kult slutar på Schibsted – ska starta eget

Efter 16 år på Aftonbladet slutar Anna Kult. Nu ska hon bygga upp ett eget hemligt bolag.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 21 December 2015, 14:56
Uppdaterad: 21 December 2015, 14:58

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Anna Kult har ett förflutet som featurechef på Aftonbladet, som varit hennes arbetsplats i 16 år. Efter outsourcingen av featureavdelningen och nedläggningen av Sofis Mode blev Anna Kult nyligen vd för Schibsted lifestyle online, där modesatsningen The you way och My home ligger.

Nu lämnar Anna Kult Aftonbladet och Schibsted.

Istället ska hon starta eget.

– Jag ska hoppa på ett startupprojekt som befinner sig på idéstadiet. Jag går in som medgrundare, säger Anna Kult till Dagens Media.

Hon vill inte avslöja något kring vad bolaget ska syssla med, förutom att det inte handlar om ett medieprojekt.

– Jag byter bransch, säger Anna Kult.

Hur känns det att lämna en arbetsplats efter så många år?

– Både bra och dåligt. Efter 16 år är det dags att göra något nytt, men jag har jobbat med många fantastiskt härliga personer som jag kommer att sakna mycket.

Planen är att det nya bolaget ska lansera sin idé någon gång före sommaren 2016. Anna Kult lämnar Schibsted i slutet av januari. Någon efterträdare har ännu ej presenterats.

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.