Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Analys: Svensk distribution har mycket att lära av Schibsted i Norge

Publicerad: 6 November 2019, 07:52

I Norge har Schibsted utvecklat paketdistributionen på flera sätt. Det är bara för de svenska distributionsföretagen att kopiera, skriver analytikern Lars Herlin.

Samtidigt som printupplagorna minskar har Schibsted i Norge definierat distributionen som en tillväxtbransch där man lanserar nya koncept. Även i Sverige händer det spännande saker på detta område, men Norge ligger flera steg före, skriver senioranalytikern Lars Herlin.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Visserligen är paket från Apotea och Adlibris vardagsmat i den svenska tidningsdistributionen. Men det finns mycket mer att göra på området. NTM har döpt om sitt distributionsföretag till Svensk Hemleverans

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.