onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Analys: Svensk distribution har mycket att lära av Schibsted i Norge

Publicerad: 6 november 2019, 07:52

I Norge har Schibsted utvecklat paketdistributionen på flera sätt. Det är bara för de svenska distributionsföretagen att kopiera, skriver analytikern Lars Herlin.

Samtidigt som printupplagorna minskar har Schibsted i Norge definierat distributionen som en tillväxtbransch där man lanserar nya koncept. Även i Sverige händer det spännande saker på detta område, men Norge ligger flera steg före, skriver senioranalytikern Lars Herlin.

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Visserligen är paket från Apotea och Adlibris vardagsmat i den svenska tidningsdistributionen. Men det finns mycket mer att göra på området. NTM har döpt om sitt distributionsföretag till Svensk Hemleverans

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev