Dagspress
Analys: Svensk distribution har mycket att lära av Schibsted i Norge
Publicerad: 6 november 2019, 07:52
I Norge har Schibsted utvecklat paketdistributionen på flera sätt. Det är bara för de svenska distributionsföretagen att kopiera, skriver analytikern Lars Herlin.
Samtidigt som printupplagorna minskar har Schibsted i Norge definierat distributionen som en tillväxtbransch där man lanserar nya koncept. Även i Sverige händer det spännande saker på detta område, men Norge ligger flera steg före, skriver senioranalytikern Lars Herlin.
Ämnen i artikeln:
SchibstedVisserligen är paket från Apotea och Adlibris vardagsmat i den svenska tidningsdistributionen. Men det finns mycket mer att göra på området. NTM har döpt om sitt distributionsföretag till Svensk Hemleverans
Just nu - tidsbegränsat erbjudande
49 kr för 3 månader
Allt det här ingår:
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.