Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 16 april 2020, 06:04
Uppdaterad: 16 april 2020, 06:55
Foto: Janne Næss
ANALYS. Kvällstidningarna kan tappa 250 miljoner i intäkter i år enbart på papperstidningarna. Upplagorna rasar när den äldre målgruppen beordrats ta skydd inomhus. Coronakrisen skapar nya medievanor.
Aftonbladet och Expressen drabbades extra hårt av annonsraset redan i höstas, särskilt på spelmarknaden, långt före coronakrisen. Trots att sajterna glöder av läsarintresse och redaktionerna gör storverk suckar tidningsekonomerna tungt
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.