Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Amy Diamond får en egen tidning

Publicerad: 23 Augusti 2011, 08:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

Sångerskan Amy Diamond får en egen tidning. Chefredaktör blir Anders Tengner från musiktidningen Okej.


Tolv år gammal slog Amy Diamond igenom med hiten "What's in it for me". Året var 2005 och sedan dess har Amy Linnéa Deasimont, som hon egentligen heter, bland annat agerat skådespelare i SVT-serien "De drabbade" och varit programledare för SVT Barnkanalens serie "Bulldog".

Nu släpper hon alltså den egna tidningen "Amy Diamonds Jul" i samarbete med sitt skivbolag Cosmos Music Group.

– Det här är ett jätteroligt sätt för Amy att möta sina fans. Hon har så mycket idéer och har gjort både musik och tv så att göra tidning passar perfekt. Det känns både jättespännande och roligt. Vi har tänkt på det här ganska länge, projektledaren Peter Domnérus.

Chefredaktören för tidningen blir Anders Tengner, chefredaktör för den klassiska musiktidningen Okej, som lades i januari i år.

– Han tyckte att det här var en jätterolig idé. Lite kuriosa är att Anders Tengner faktiskt gjorde den första stora Amy Diamond-intervjun strax innan hon slog igenom.

I april förra året släppte popbandet The Ark skivan "In Full Regalia" som en tidning för att få billigare moms. Men Peter Domnérus säger dock att det här inte är ett sätt för skivbolaget att lansera Amy Diamonds nya skiva för en billigare peng.

– Det här är mycket mer en tidning än The Ark, som ju egentligen släppte en skiva. I Amy Diamonds tidning kommer det följa med en ep med jullåtar och det redaktionella innehållet kommer vara helt annorlunda. Det kommer vara så mycket grejer i tidningen, allt från kläder till smink, julkalendrar och almanacka, säger han och fortsätter:

– Amy Diamond har en målgrupp som tycker om almanackor och kalendrar och så där så det finns otroligt mycket material vi kan fylla tidningen med.

Tidningen, som är planerad som en oneshot, kommer innehålla annonser men den huvudsakliga intäktskällan är lösnummerförsäljning. Upplagan är 50 000 exemplar.

– Nu hoppas vi bara att det kommer gå bra för tidningen.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.