Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Aftonbladets grepp för att nå unga – låter poddprofiler göra tv om USA-valet

Publicerad: 30 September 2020, 07:00

Julia Frändfors och Julia Lyskova från podcasten ”Daddy Issues” får ett eget tv-program hos Aftonbladet.

Foto: Magnus Sandberg/Aftonbladet

Julia Frändfors och Julia Lyskova, som står bakom podcasten ”Daddy Issues”, får ett eget tv-program hos Aftonbladet inför det amerikanska presidentvalet.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Det amerikanska valet närmar sig och i samband med det ökar mediehusen sin bevakning av händelseförloppet på andra sidan Atlanten.

På Aftonbladet väljer man nu att ta till ett nytt grepp för att nå den unga, kvinnliga målgruppen. Nämligen att låta poddprofilerna Julia Frändfors och Julia Lyskova från ”Daddy Issues” göra ett webb-tv-program om valet.

– Det blir dels ett roligt och lärorikt program, men vi stärker också relationen till den stora grupp unga tjejer och kvinnor som följer Julia och Julia, säger Andreas Landmark, chef för video och bild på Aftonbladet, i ett pressmeddelande.

Ambitionen är att Julia Frändfors och Julia Lyskova ska beskriva det amerikanska valsystemet och besvara frågor på ett annorlunda och intresseväckande sätt.

Det första avsnittet av totalt sex sänds den 14 oktober.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.