Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Aftonbladet vill kartlägga besökarna – lanserar inloggning på sajten

Publicerad: 14 November 2013, 05:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Aftonbladet lanserar en inloggning för sajten som både ska förbättra läsarupplevelsen och göra annonserna mer relevanta.


Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Med den nya personaliseringstjänsten som Aftonbladet nu lanserar kan inloggade användare både följa sina favoritskribenter och få nyhetsnotiser.

I och med uppdateringen får inloggade användare en egen meny i högerspalten som ska göra besöket på aftonbladet.se mer personligt.

– Vi vill förbättra nyhetsupplevelsen och stärka relationen mellan oss, våra profiler och våra läsare. Med de här första stegen kring inloggat läge blir aftonbladet.se lite mer personlig och lite bättre anpassad för olika läsarbehov. Ännu så länge är tjänsten i betaversion och vi kommer utveckla många fler funktioner framöver, säger tidningens sajtchef Andreas Aspegren till Dagens Media.

Det här är en tjänst som ska förbättra upplevelsen för era läsare, på vilket sätt gagnar den era annonsörer?

– Allt som våra läsare uppskattar, är för bra för våra annonsörer. Med ökad personalisering hoppas vi också att våra annonser ska bli ännu mer relevanta. Jag vet att det finns spännande planer till olika former av partnerskap för våra annonsörer kring de nya personaliserade tjänsterna.

Är det här också ett sätt för er att lära er mer om era besökares läsarvanor?

– Ja, absolut. Hur våra tjänster används är en av de viktigaste utgångspunkterna för vår produktutveckling på.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.