Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Aftonbladet utmanar modemagasinen

Publicerad: 4 Maj 2011, 11:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

Aftonbladet nylanserar Sofis mode, som ska bli tjockare och istället komma ut lagom till helgerna.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Modebevakningen har gradvis allt mer flyttat ut på webben. Det är bakgrunden till att Aftonbladet nu nylanserar Sofis mode.

Premiären för nya Sofis mode blir den 15 juni magasinet utökas då till 100 sidor och får en limmad rygg. Samtidigt ändras också utgivningstakten.

– Läsbeteendet har blivit mer och mer homogent. Att läsa Sofis mode är en stunds vardagslyx i soffan då och då i kombination med daglig koll på sofismode.se och Sofis blogg. Det tar vi nu fasta på och förbättrar både tidningsupplevelsen och den dagliga nyhetsrapporteringen, säger Annica Lundbäck, redaktör för Sofis mode i ett pressmeddelande.

Tanken är också att innehållet blir bredare med bland annat fler stylingreportage, inblickar i modehus och intervjuer med designers.

Även utgivningstakten kommer förändras. Istället för att ges ut från måndag-onsdag kommer magasinet istället ut onsdag-lördag varannan vecka.

– Med den här satsningen ger vi läsarna ett matigare magasin på bättre veckodagar och fler tips av våra profiler varje dag. Det är också kul att kunna erbjuda Sofis mode som prenumeration, vilket många efterlyst, säger Annica Lundbäck.

Samtidigt ska även sajten sofismode.se knyta till sig ännu fler modebloggare som Sofis mode-profilerna Karoline Andersson och Niklas Lundqvist.

– Vi har lyssnat på våra läsare och ger dem nu precis den modebevakning de efterlyser, säger Anna Kult, Aftonbladets featurechef i ett pressmeddelande.

Tidigare i år lanserade Aftonbladet också kost- och hälsomagasinet "Wellness".

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.