Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Aftonbladet TV tecknar nytt avtal om Brottscentralen

Publicerad: 11 december 2014, 14:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:19

Ingår flerårigt avtal med byrån Brand New Content om kriminalprogram.


Aftonbladet TV har tecknat ett flerårsavtal med byrån Brand New Content om produktion webbserien Brottscentralen.

– Brottscentralen är ett starkt och unikt program som fått en viktig plats i Aftonbladets tv-utbud. När vi nu satsar långsiktigt skapas förutsättningar att utveckla programmet till en ännu starkare position, säger Jan Scherman, affärsområdeschef Aftonbladet TV i ett pressmeddelande.

Brottscentralen bygger på aktivt deltagande av tittarna genom intervjuer och filmer och bilder från fältet. Poliser runt om i landet medverkar i programmet för att nå ut och be allmänheten om hjälp i utredningar där man kört fast.

– Vi är väldigt glada över att fördjupa vårt samarbete med Aftonbladet som ligger i den digitala transformationens absoluta frontlinje, säger Anders Sundberg, vd på Brand New Content i pressmeddelandet.

Brottscentralen utsågs 2013 vid den internationella tv-mässan MIP i Cannes, till ett av världens 20 hetaste TV-format. Programmet har även prisats för sin interaktivitet.

Brottscentralen hade premiär på Aftonbladet TV i september 2013. Hitills har man sänt över 200 program. Nästa säsong startar den 12 januari.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev