Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Aftonbladet lanserar deals-tjänst

Publicerad: 10 november 2011, 13:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Digitala rabattkuponger är ledstjärnan i Aftonbladets nya annonslösning Deals. Målet är att hjälpa annonsörerna att hitta nya affärer i mobilen.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Aftonbladet Deals, som har premiär i dagarna, lanseras som ett tillägg till tidningens annonslösningar i mobilen.

Tanken är att annonsörerna ska kunna nåt ut med kampanjer och erbjudanden till människor som är på språng med hjälp av digitala rabattkuponger.

– Den här innovativa tjänsten är helt unik. Nu kan annonsörerna utnyttja Aftonbladets mobilräckvidd för att dela ut erbjudanden till människor i farten, säger Aftonbladets försäljningsdirektör Anders Berglund i ett pressmeddelande.

Aftonbladet Deals kan inriktas både mot specifika butiker och evenemang eller hela städer.

– Tack vare Aftonbladet Deals behöver annonsörerna varken app eller mobilsajt för att nå ut. Därför tror jag tjänsten passar perfekt för kunder som normalt inte är speciellt onlinefokuserade. Nu kan de nå ut snabbt och brett och till exempel driva kunder till sina butiker, säger Anders Berglund.

Tjänsten har tagits fram av Lets Deal och kommer också utnyttjas av Aftonbladet för att få ut egna erbjudanden kring papperstidningen.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.