Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Aftonbladet lägger ut magasinsäljet

Publicerad: 12 September 2011, 11:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:59

Dagensmedia.se kan i dag avslöja att Aftonbladet lägger ut magasinförsäljningen på ett nystartat bolag. Vd blir Annonsdax styrelseordförande Henri Brännström.


Ämnen i artikeln:

ImpactAftonbladet

Det är produkter som bland annat Sofis mode, Resa och Wellness som berörs när Aftonbladet nu lägger ut säljet på det nya bolaget, som ännu inte döpts.

– Vi har väldigt många produkter inom ramen för Aftonbladet och har i dag några partners som jobbar med försäljningen, både när det gäller nätet och våra tryckta produkter. Nu ska vi göra en offensiv magasinsatsning och då startar vi det här nya bolaget, säger Aftonbladets försäljningsdirektör Anders Berglund.

Tidigare sköttes Aftonbladets magasinförsäljning av Impact, där Anders Berglund är vd. Impact kommer även i fortsättningen att sköta säljet för magasinen Klick, TV-bilagan och Aftonbladet Söndag.

– Vi flyttar över allt förutom de tre titlarna. När vi nu gör den här offensiva satsningen vill vi ha ett bolag och en tydlig avsändare som säljer våra magasin. Därför känns det här som en jättebra lösning.

Det nya bolaget kommer att ägas av Henri Brännström, styrelseordförande för Annonsdax, som sedan tidigare arbetar med flera Aftonbladet-produkter.

Försäljningschef för det nya bolaget blir Cecilia Golan, som senast var försäljningschef på den nu mera nedlagda gratistidningen Stockholm City.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

ImpactAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.