Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Aftonbladet i samarbete med NBC News

Publicerad: 12 Januari 2018, 10:32
Uppdaterad: 12 Januari 2018, 10:33

Aftonbladet ingår samarbete med internationella NBC News kring rörlig bild och liverapportering.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

För att stärka sin position har Aftonbladet inlett ett internationellt samarbete med NBC News.

I och med samarbetet kommer Aftonbladet att få tillgång till rörlig bilder vid världsomfattande nyhetshändelser, liverapporter från fältet och ett digitalt fördjupande nyhetsmaterial. NBC News kommer även leverera upp till åtta liveströmmar samtidigt, samt ett stort utbud av nyhetsklipp från prisbelönta journalister och samarbetspartners.

– Med den nuvarande politiska situationen i USA, det stora intresset för internationella nyhetshändelser och användarnas ökade krav på live-närvaro känns det otroligt bra att inleda ett samarbete med en global nyhetsorganisation som NBC News, säger Martin Ekelund, nyhetschef på Aftonbladet TV, i ett pressmeddelande.

Adrienne Mong, vice president för internationell nyhetsinsamling på NBC News säger att det är en mycket spännade tid för NBC News.

– Vi stärker vår ledarposition som det mest konsumerade amerikanska nyhetsvarumärket globalt och internationella konsumenter kommer att dra allt mer nytta av journalistik i världsklass och våra fortsatta satsningar. Samarbetet med Aftonbladet tar NBC News gedigna nyhetsrapportering till svenska folket, säger hon i ett pressmeddelande.

Genom samarbetet kommer även Aftonbladets tittare att kunna ta del av "NBC Left Field" som är en ny avdelning som producerar online-anpassade minidokumentärer.

Sedan tidigare samarbetar även Expressen med internationella CNN kring nyhetsklipp och reportage.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.