Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Aftonbladet fälls igen för dold reklam

Publicerad: 7 Oktober 2015, 13:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:26

Aftonbladet klandras igen för "bristande annonsmärkning" av Reklamombudsmannen.


Ämnen i artikeln:

ReklamombudsmannenAftonbladet

När Dagens Media tidigare i år kartlagde Sveriges reklamsyndare, som visade att 600 kampanjer har fällts av Reklamombudsmannen, RO, sedan starten 2009, hamnade Aftonbladet i toppen.

Och nu klandras Aftonbladet ännu en gång av reklamombudsmannen (RO) för att reklam som publicerats på sajten ser ut som redaktionellt innehåll.

I detta fallet gäller det en puff för biltillverkaren Hyundai, som publicerades på Sportbladet och hade rubriken "Se kombin som är billigast att äga".

Aftonbladet skriver i sitt yttrande till RO att publiceringen av puffen utan annonsmärkning skett av misstag.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.