Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Aftonbladet bryter med Åkestam Holst

Publicerad: 26 Mars 2013, 13:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

Efter två år, och flera framgångsrika kampanjer, avslutar Aftonbladet sitt samarbete med reklambyrån Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAftonbladet

Samarbetet med Åkestam Holst har bland annat resulterat i Sportbladets EM-filmer, flera framångsrika kampanjer samt kommunikationsplattformen "Aftonbladet engagerar mer".

Nu väljer Aftonbladet dock att avsluta samarbetet med reklambyrån.

– Vi har haft ett lyckat samarbete med Åkestam Holst under två år och de har varit med och byggt framgångsrika kampanjer med oss, säger Pontus Ogebjer, marknads- och försäljningsdirektör på Aftonbladet, i en kommentar.

Nu ska Aftonbladet se över sin marknadskommunikation.

- Vi utvärderar på vilket sätt vi ska arbeta strategiskt kring vår marknadsföring. Aftonbladet förändrar sig hela tiden och självklart påverkar detta även hur vi framåt bör arbeta med vår marknadskommunikation, vi kommer utifrån våra nya utmaningar välja byråer och partners som passar vår situation bäst.

Aftonbladet kommer dock även i fortsättningen att samarbeta med Åkestam Holsts produktionsbyrå Studion.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.