Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 26 Mars 2013, 13:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51
Efter två år, och flera framgångsrika kampanjer, avslutar Aftonbladet sitt samarbete med reklambyrån Åkestam Holst.
Samarbetet med Åkestam Holst har bland annat resulterat i Sportbladets EM-filmer, flera framångsrika kampanjer samt kommunikationsplattformen "Aftonbladet engagerar mer".
Nu väljer Aftonbladet dock att avsluta samarbetet med reklambyrån.
– Vi har haft ett lyckat samarbete med Åkestam Holst under två år och de har varit med och byggt framgångsrika kampanjer med oss, säger Pontus Ogebjer, marknads- och försäljningsdirektör på Aftonbladet, i en kommentar.
Nu ska Aftonbladet se över sin marknadskommunikation.
- Vi utvärderar på vilket sätt vi ska arbeta strategiskt kring vår marknadsföring. Aftonbladet förändrar sig hela tiden och självklart påverkar detta även hur vi framåt bör arbeta med vår marknadskommunikation, vi kommer utifrån våra nya utmaningar välja byråer och partners som passar vår situation bäst.
Aftonbladet kommer dock även i fortsättningen att samarbeta med Åkestam Holsts produktionsbyrå Studion.
Dante Thomsen