Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Aftonbladet bakom hälften av Schibsted News Medias annonsras

Publicerad: 21 Februari 2020, 13:56

Schibsted-huset i Stockholm.

Foto: Janne Næss

Fjolåret gav idel minus för Aftonbladet: 200 miljoner i minskade intäkter och halverad bruttovinst. Företaget står för hälften av Schibsted News Medias förlorade annonsintäkter.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibsted

Aftonbladets intäkter föll under 2019 från 1 678 till 1 475 norska kronor (nu runt 1,05 svenska kronor, alla siffror i artikeln är norska kronor). Kostnaderna sänktes med 104 miljoner, men

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.