Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Aftonbladet bakom hälften av Schibsted News Medias annonsras

Publicerad: 21 Februari 2020, 13:56

Schibsted-huset i Stockholm.

Foto: Janne Næss

Fjolåret gav idel minus för Aftonbladet: 200 miljoner i minskade intäkter och halverad bruttovinst. Företaget står för hälften av Schibsted News Medias förlorade annonsintäkter.


Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Aftonbladets intäkter föll under 2019 från 1 678 till 1 475 norska kronor (nu runt 1,05 svenska kronor, alla siffror i artikeln är norska kronor). Kostnaderna sänktes med 104 miljoner, men

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.