Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Aftonbladet agerar gott exempel i Los Angeles

Aftonbladets vd Anna Settman är en av talarna på årets upplaga av INMA World Congress i Los Angeles. Där ska hon berätta om Aftonbladets omställning från print till digitalt.


Publicerad 2012-05-07 14:45
Uppdaterad 2015-12-06 14:23

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:

INMA är en internationell branschorganisation med stort fokus på marknads- och intäktsfrågor.

Varje år anordnar organisationen INMA World Congress och i år är Aftonbladets vd Anna Settman en av talarna.

– Jag befinner mig i Los Angeles för att jag har blivit ombedd att tala om Aftonbladet och det gör jag ju så gärna, säger Anna Settman när dagensmedia.se når henne.

Fokus ligger på tidningens omställning från print till digitalt.

– Det är ju en högaktuell fråga som dessutom har pågått ända sedan 1994 när vi startade på nätet. Nu ska jag ska försöka ge en överblick över de 18 år som Aftonbladet har förberett sig på att gå över till det digitala. Vad den resan har krävt av såväl affärsutveckling som av organisationen.

Sverige representeras också av Västerbotten-Kurirens vd Sture Bergman.

– Tittar man på resten av världen ligger Sverige ändå ganska långt fram. Man glömmer bort det ibland men Aftonbladet är bland de tidningar i världen som är bäst rustade för den digitala framtiden, säger Anna Settman.

Föredraget är ungefär en halvtimme och runt 400 personer väntas delta.

– Det är väldigt roligt. Det är många erfarenheter och idéer som samlas på samma ställe. Förhoppningsvis hämtar vi också lite inspiration.

Följ länken för att se hela programmet.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.