Dagspress
11 miljoner visningar för Peugeots actionspäckade remake
Publicerad: 20 oktober 2014, 11:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Missiler, explosioner och en kraschande attackhelikopter. Hittills har Peugeots remake på den klassiska reklamfilmen från 1986 fått över tio miljoner visningar på Youtube.
DT
Dante Thomsen
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
1986 släppte Peugeot en James Bond-inspirerad reklamfilm för sin klassiska modell 205 GTi.
I reklamfilmen får tittarna se hur bilen blir nedsläppt med en fallskärm för att sedan bli jagad av ett flygplan genom ett snötäckt landskap.
Nyligen släppte biltillverkaren en remake av reklamfilmen med extra allt.
I den nya reklamfilmen blir 205 GTi:n omkörd av den uppdaterade modellen 208 GTi och för att fira 30-årsjubileumet för Peugeot GTi har biltillverkaren kryddat filmen med större explosioner och nya stuntscener.
Filmen, som laddades upp den 1 oktober, har blivit viral och har i skrivande stund över 11 miljoner visningar på Youtube.
Se den actionspäckade reklamfilmen ovan.
Nedan kan du se originalet från 1986:
Läs bilföretagens marknadsföring i Dagens Medias Branschanalys om bilmarknaden.