Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

10 mediebolag om hur de bygger framtidens arbetsplats: ”Ett paradigmskifte”

Publicerad: 24 augusti 2021, 10:52

Schibsted, Aller Media och Bonnier News är tre av mediebolagen som tänkt om helt kring sitt arbetssätt efter pandemin.

Foto: Getty Images / Dawid Markiewicz

DEL 1. När mediebranschen stämplar in för hösten, är det till en arbetsplats i revolutionerande förändring. Schibstedchefen Mette Krogsrud kallar nya ”hybridkontoret” för ett paradigmskifte – men det finns många problem kvar att lösa. Dagens Media undersöker hur tio svenska mediebolag resonerar kring återkomst – eller inte – till kontoret.


Ämnen i artikeln:

Aller MediaBonnier NewsSchibstedCoronaviruset

När en stor del av världens tjänstemannaskrå förra våren beordrades att jobba hemma, var det få som anade att det var början till ett världsomspännande skifte i arbetslivet.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News