Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medier

Dagens Medias nya gala prisar lokalt

Publicerad: 16 mars 2017, 11:50
Uppdaterad: 16 mars 2017, 12:40

Här är Årets Lokala Mediehus – en ny tävling i Dagens Medias regi. Pris kommer att delas ut i fyra olika kategorier under galan som hålls på Nalen den 31 maj.


Samtidigt som dagspressen haft några motiga år är allt inte nattsvart.

Morgontidningar i storstad tappade under förra året hela 11,3 procent av de medieinvesteringar som förmedlades via mediebyråer, enligt Medie­byråbarometern. För Aftonbladet och Expressen var motsvarande siffra 10,5 procent.

Landsortspressen landade dock på en betydligt mindre minskning: 1,6 procent.

Även i Orvestomätningen som presenterades i förra veckan är det tydligt att många regionala mediehus har ett starkt grepp om sina respektive marknader.

För att uppmärksamma de lokala annonsmarknaderna – och prisa framgångsrika lokala aktörer – lanserar Dagens Media en ny tävling: Årets Lokala Mediehus.

Pris kommer att delas ut i fyra kategorier: Årets mediebyrå, Årets annonsör, Årets inspiratör och Årets lokala mediehus.

– Det känns väldigt roligt att vi kan lyfta fram den här delen av branschen, som ofta hamnar lite i skymundan av stor­stadsmedierna, säger Nicla­s Rislund, chefredaktör på Dagens Media.

Juryn består:

• Daniel Collin, vd MEC

• Nike Carlstoft, vd Carat

• Jeanette Asteborg, marknadschef Volkswagen

• Anders Sjösten, vd Mediekompaniet

• Nicla­s Rislund, chefredaktör på Dagens Media

I slutet av april kommer de nominerade bidragen att presenteras. Gala med prisutdelning hålls på Nalen i Stockholm den 31 maj, och föregås av en seminariedag.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News