Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Magasin

”Sport låser upp kunden”

Publicerad: 24 Juni 2019, 09:54

Priset för att visa allsvensk fotboll i tv har ökat med 2 600 procent på 25 år. Från 20 miljoner 1994 till en halv miljard 2019. Sportinnehållet fortsätter att vara värdefullt för tv-kanalerna. Men nu hotar priserna att fortsätta stiga när de stora techbolagen också har fått upp ögonen för sportens dragningskraft.


Ämnen i artikeln:

Manfred AronssonNENT GroupTwitterSVTC MoreOSAmazon

När rättighetsagenten Christer Wohlin för 25 år sedan träffade fotbollsförbundets dåvarande ordförande Lars-Åke Lagrell på Sheraton hotell i Stockholm var det för att övertyga honom om att anta ett bud

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev