lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagens Media Magasin

Så lyckas du som esport-annonsör

Publicerad: 12 juni 2019, 06:31

Esportarna och tv-spelsnördarna blir allt fler – och äldre. ”Vi som växte upp med Amiga- och Nintendokontroller i handen är vuxna nu”, säger Niklas Odén, partner manager på United Screens, som delar med sig av sina bästa tips för att lyckas som annonsör inom segmentet.

Ämnen i artikeln:

United ScreensYoutubee-sport

Philip Wallin

philip.wallin@dagensmedia.se


Många annonsörer sneglar nyfiket mot det växande gaming- och esportsegmentet. För den som vill nå målgruppen är det främst Twitch och Youtube som gäller. Där finns lika många gamers som

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev