Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagens Media Magasin

Så lyckas du som esport-annonsör

Publicerad: 12 Juni 2019, 06:31

Esportarna och tv-spelsnördarna blir allt fler – och äldre. ”Vi som växte upp med Amiga- och Nintendokontroller i handen är vuxna nu”, säger Niklas Odén, partner manager på United Screens, som delar med sig av sina bästa tips för att lyckas som annonsör inom segmentet.


Ämnen i artikeln:

e-sportUnited ScreensYoutube

Många annonsörer sneglar nyfiket mot det växande gaming- och esportsegmentet. För den som vill nå målgruppen är det främst Twitch och Youtube som gäller. Där finns lika många gamers som

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.