Dagens Media Magasin
Så lyckas du som esport-annonsör
Publicerad: 12 juni 2019, 06:31
Esportarna och tv-spelsnördarna blir allt fler – och äldre. ”Vi som växte upp med Amiga- och Nintendokontroller i handen är vuxna nu”, säger Niklas Odén, partner manager på United Screens, som delar med sig av sina bästa tips för att lyckas som annonsör inom segmentet.
Många annonsörer sneglar nyfiket mot det växande gaming- och esportsegmentet. För den som vill nå målgruppen är det främst Twitch och Youtube som gäller. Där finns lika många gamers som
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.