Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Magasin

Procter & Gambles jakt på Netflix-publiken

Publicerad: 22 Oktober 2019, 08:55

Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun om varför vi i den senaste tidningen fördjupar oss i det som driver P&G att halvera tv-köpen.

En stor del av tv-publiken lämnar reklamfinansierade kanaler för Netflix och andra annonsfria streamingtjänster. Procter & Gamble, en av världens största tv-annonsörer, sitter inte still i båten, skriver Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun.


Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Marc Pritchard, Procter & Gambles varumärkesdirektör, blev något av en global superstjärna i kommunikationsbranschen när han för drygt två år sedan slog näven i bordet och uppmanade alla att städa

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Procter Gamble

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.