Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Magasin

Nytt nummer ute – mediestrategi 2020

Publicerad: 5 December 2019, 09:52

I det nya numret av Dagens Media ger vi er en stor special om mediestrategi 2020. Dessutom: ✓ Marknadscheferna om 2020 ✓ Efter turbulenta hösten – branschexperter spår tufft 2020 ✓ Stampen vänder till vinst nästa år ✓ Sex trender – så accelererar du bäst ✓ Metro: rösterna inifrån kraschen.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I det senaste numret av Dagens Media tar vi ett stort grepp kring mediestrategi 2020. Medieslag för medieslag går vi igenom de viktigaste sakerna att ha koll på inför det nya året. 

Dessutom vänder vi oss till över 30 marknadschefer för att ta reda på hur de planerar att förändra sin mediemix och budget 2020. 

I det nya numret gör vi även en djupdykning i Metro. Den 30 mars 2017 går Custos in som ägare. Två år senare genomgår bolaget en långdragen rekonstruktion, tidningen har lagts ned, sajten har slutat uppdateras och majoriteten av de anställda har fått sparken.

Vad var det egentligen som hände med Metro efter att Custos gick in som ägare?

Dagens Medias reportrar Linnéa Kihlström, Hanna Frick och Janne Næss har pratat med de journalister, säljare och chefer som svar med på Metros stormiga resa med Custos för att få reda på svaren.

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.  

Mer ur innehållet i Dagens Media, nummer 10 2019:

Fördjupning
Stormiga tider – kraftig inbromsning slår mot digitala nyhetsmedier och tv
Acast bygger nya användarintäkter – ska locka talangfulla poddare
Stampen vänder till vinst 2020: ”Räknar med kraftfull resultatförbättring”
Ocean Outdoor köper Visual Art och Adcity Media – tar upp kampen med JCDecaux och Clear Channel 

Special
Utomhus: Digital offensiv och höjt pris
Dagspress: Tar en position som premium
Radio: Mot prisvärd räckvidd
Sök: Amazon, voice och cookies
Socialt: ”Likes” kan försvinna
Rörligt: Större krav på transparens
36 marknadschefer om 2020:
    Spelbolagens strategier 2020: Rörligt, sponsring och stora mästerskap
    Annonsörerna om nya året: ”Fokus på ökad precision”
    Marknadscheferna om strategi 2020: Rörligt, e-dr och egna kanaler
    Största annonsörerna om 2020: Gasa digitalt, AI och influencers 

Krönika. Carl Wåreus och Johan Eriksson på Google: ”Sex trender – så accelererar du bäst under 2020” 

Dokument. Journalisternas och säljarnas vittnesmål inifrån Metros kollaps under Custos.
Del 1: Journalisterna
Del 2: Säljarna
Del 3: Nutid

Experten svarar. Unn Edberg: ”Så ska du tänka när du sätter ljud på din tidning”

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.