Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagens Media Magasin

Nytt nummer ute – kapprustning inom DOOH

Publicerad: 12 Februari 2020, 08:03

Årets första nummer av Dagens Media är här där vi bjuder på djupdykningar i både tv-marknaden och utomhusmarknaden: ✓ Största konsekvenserna efter jätteköpen ✓ Nästa steg på streamingfronten ✓ Tv-kartan ritas om i Sverige ✓ DOOH:s obeträdda mark ✓ Utomhus nya utmanare.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I årets första nummer av Dagens Media tar vi ett stort grepp kring turbulensen på tv- och telekommarknaden. 

Framdrivet av ”cord cutters” och streaming har distributörerna under flera år köpt upp broadcastbolag på den amerikanska marknaden. I Sverige har sammanslagningarna bara börjat. Reporter Hanna Frick redogör för de största konsekvenserna av jätteaffärerna i USA och vad som väntar runt hörnet. 

Samtidigt ritas även den svenska tv-kartan om och maktbalansen förskjuts. Reporter och redaktör Linnéa Kihlström tar reda på orsakerna bakom utvecklingen, konsekvenserna och hur förändringarna påverkar prisbilden. 

På utomhusmarknaden pågår en kapprustning inom DOOH som reporter Janne Næss har grottat ner sig i. Stora delar av Sverige är fortfarande obeträdd mark för DOOH och guld finns att tälja för den som först erövrar gator och torg. Lagom till kapplöpningen lanseras nya och efterlängtade versionen av Outdoor Impact. 

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.   

Mer ur innehållet i Dagens Media, nummer 1 2020:

Fördjupning
Annonsörer kräver mer flexibla årsavtal
Därför är inhouse här för att stanna
Google försvårar för annonsörer

Special – maktbalansen på tv-marknaden förskjuts
Amerikanska distributörer på frammarsch – det händer härnäst
Konkurrensen hårdare än någonsin när den svenska tv-kartan ritas om

Special – kapprustning inom digital utomhus
Clear Channel, JCDecaux – eller nya utmanaren Ocean Outdoor?

Analys
Thomas Baekdal: Hur vet du att de du når har rätt intresse?

Experten svarar
Hur får jag ROI på influencer marketing-investeringarna?

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.